Fox News

F frustrert ELLER ld X enophobes
Du må snurre den for å vinne den
Halv
Ikon media.svg
Stopp pressene!
Vi vil ha bilder
av Spider-Man!
  • Journalistikk
  • Aviser
  • Alle artikler
Ekstra! Ekstra!
  • WIGO World
Jeg opprettet et TV-nettverk for folk fra 55 til døde. Ingen trodde det kunne gjøres, men jeg gjorde det. Det er for gutta som sitter på sofaen med fjernkontrollen hele dagen og natten.
- Roger vinger
20% nøyaktig som vanlig, Morty.
- Rick Sanchez
For å være ærlig, ofte er dette showet kritisk til Fox. Men bare fordi de er forferdelige.
—Jon Stewart, som beskriver forholdet mellom Fox News og The Daily Show
Dagens Fox prime-time lineup forkynner paranoia , angripe prosesser og institusjoner som er avgjørende for vår republikk og utfordrende rettssikkerhet .
—Ralph Peters, pensjonert oberstløytnant i USA og tidligere analytiker på Fox News

Fox News Channel , a.k.a.Knullede nyheter,Faux News(av folk som ikke vet hvordan man uttaler 'faux'), Pox News , 7ox nyheter , ' Bullshit Mountain ', Amerikas Sannhet , og så videre, er en amerikansk kabel- og satellittnyhetskanal hvis eier, News Corp. , utfører alle slags høyre ving skråstillinger og oppsiktsvekkende overskrifter tilbake hjem .


Navnet Fox Nyheter 'er i beste fall misvisende. Det er underholdning, som National Enquirer i audiovisuell form. I motsetning til andre nyhetsorganisasjoner har Fox ikke en etikk og standarder og publiserer ikke etiske retningslinjer. Fox er generelt ekstremt motvillig til å trekke seg tilbake falske nyheter at den sprer seg, slik som om Seth Rich .

Conservapedia ser nå på Fox News som 'en promoter av homofil agenda '(!) og en' RINO backer '- som bare viser hvor mange flere skruer som løsnerdeha.

Innhold

Eie

Vi Republikanere trodde opprinnelig at Fox jobbet for oss, og nå oppdager vi at vi jobber for Fox.
- David Frum , tidligere American Enterprise Institute stipendiat, mars 2010

Fox News er en del av den australske fødte amerikanske mediemogulen Rupert Murdoch 's empire News Corporation, som også inkluderer Solen , en tilsvarende forferdelig avis i Storbritannia det er en flott følgesvenn for Fox News. Nettverket, i likhet med dets takrennsøsken somSolenogDaglig post, er også kjent for å pandere til den laveste fellesnevneren via Page Three Girls. Nei, du kan slå dem opp selv. ( Advarsel: NSFW! ).

Murdoch er ikke lett flau av mye, men når den nå er avsluttet Nyheter om verden ble fanget med å hacke seg inn i telefoner og bestikke politiet, holdt det britiske parlamentet høringer og tvang Murdoch til å distansere seg (uten tvil til en viss grad fra sin egen sønn). Merkelig nok erkjente hans andre nyhetsutgivelser i Australia og USA, inkludert Fox, knapt søsterlappens katastrofe over havet.


I tillegg til å bli startet av en fyr fra Australia, er NewsCorps Nº2-aksjonær Alwaleed Bin Talal , til Saudiarabisk prins og forretningsmann som også leder 'Alwaleed Bin Talal Foundation' (tidligere 'Kingdom Foundation'). I 2010 rapporterte Fox News at ' moské 'skal bygges ved siden av den tidligere World Trade Center ble finansiert av Kingdom Foundation, en organisasjon de sa 'finansierer madrassas over hele verden', som en mulig kobling til terrorist motiver for byggingen av moskeen, uten å nevne at fyren som finansierte den er også i virksomhet med Murdoch. Så hvis Fox News skulle bli dømt etter sine egne standarder for skyld ved forening , ville det kvalifisere som en terrorist front .



Slagord

' Rettferdig & Balansert 'er et varemerkebeskyttet slagord fra dette byrået, opprinnelig brukt i forbindelse med'Ekte journalistikk. '


Slagord som tidligere er travet ut inkluderer:

  • 'Vi rapporterer. Du bestemmer.' - Nærmere 'Vi rapporterer, du tror'enn du vil tenke, og noen ganger hørt som'Vi forvrenger, du avleder'.
  • 'Det kraftigste navnet i nyheter'- Du trenger ikke å stole på eller til og med fortjene tillit, du trenger bare å være det kraftig å få folk til å tro på deg .
  • 'America's News Headquarters'- Ikke gå noe annet sted, det har vi gjortalleinformasjonen du ønsker . (Ingen ord om hva ikke-amerikanere eller liberale vil bruke.)

Bemanning

Fox News sysselsetter mennesker fra en stor, bred base av det politiske spekteret, fra sort-høyre-høyre til stort sett høyreekstreme til ultra-høyreekstreme. Likevel har personligheter på lufta en tendens til å falle i gjenkjennelige kategorier: sint irsk gutter, attraktive kvinner, ofte blonde, valgt for sine fine ben; og milketoast-liberale.


Kvinnelige nyhetsankere

Courtney Friel
De forente stater er kjempebra. Vi er fantastiske. Men vi har hatt denne diskusjonen. Vi har lukket boka om den. Årsaken til at de ønsker diskusjonen er ikke for å vise hvor fantastiske vi er. Det er for å vise oss hvordan vi ikke er kjempebra.
—Andrea Tantaros 'forklarte' senatrapporten om INC tortur
Jeg hyret inn Sarah Palin fordi hun var varm og fikk rangeringer.
—Roger Ailes.

For å fange den ensomme hetero mannlige demografien som er for gammel til heller Google til porno eller kjøp Playboy, Fox sysselsetter og bruker en rekke attraktive kvinner, i en listig og utspekulert strategi for å la seerne se på det de vil se (de hjerteløse bastardene!). Siden mange av disse kvinnene var tidligere modeller eller har brukt Fox for å styrke modellkarrieren, ansetter Fox dem ikke for deres kvalifikasjoner, byrå eller journalistiske integritet, men for å ha dem å se bra ut i korte skjørt og krokstøvler mens du oppvekker vingenøttens snakkepunkter. Dette fenomenet kan faktisk være et annet tilfelle av wingnut velferd , men med sexistisk krydder. Det er en ting å være presentabel og attraktiv, men kvalifikasjoner kommer først, og selv om vi ikke kan klandre kvinner for at de ønsker å bli ansatt hos Fox for å lykkes, kan vi absolutt klandre Fox for å være de som dømmer for å prioritere utseende. og leering over god journalistikk.

Fox er det eneste nettverket som har en heltidsbildekonsulent, og sammenlignet med andre nyhetsnettverk har mengden sminke som ble brukt, blitt sagt å være mye større av gjester som Liza Mundy.

Gitt den tvilsomme dynamikken Fox oppmuntrer til kvinnelige ansatte, kan det hende at kvinner måtte tåle uønskede fremskritt og annet misbruk, ellers ville karrieren deres ikke gå videre. Roger vinger , den tidligere presidenten for Fox News, var Tricky Dick 's mediarådgiver; han trakk seg blant mange anklager om seksuell trakassering fra mange forskjellige kvinner, noe som tyder på en kultur som tolererer seksuell trakassering hos Fox News. Det er en påstand om at minst en kvinne ble presset til å få andre kvinner i stillinger der de ville være sårbare for trakassering, samt å tåle seksuelle fremskritt fra Ailes som i begynnelsen var omtrent dobbelt så gammel som henne. Offeret hevdet at dette førte til sterkt forverret mental helse.

Bemerkelsesverdige (dysfunksjonelle) personligheter

  • Keith Ablow , det interne krympe , Beck medforfatter og Chaz Bono beundrer
  • Bret Baier, vert forSpesiell rapport
  • Shannon Bream
  • Julie Banderas, en av Fox News 'mer moderate journalister. I juni 2006 fikk hun internasjonal medieoppmerksomhet for sitt beryktede on-air-oppgjør med Shirley Phelps-Roper , tidligere talskvinne for Westboro baptistkirke . I juni 2015 støttet hun offentlig homofilt ekteskap etter at Høyesterett legaliserte det.
  • Tammy Bruce , token pro-choice , feminist og lesbisk
  • Tony Bruno, rasist sportskaster
  • Pat Buchanan , den mest synlige autokrat i Amerika ikke kalt Donald Trump
  • Tucker Carlson , det nye hovedansiktet til nettverket etter å ha overtatt den nye stjernen Bill O'Reilly og Megan Kellys førsteklasses plass
  • Neil Cavuto , som faktisk tar Trump til oppgaven noen ganger
  • Jason Chaffetz, Hillary Clinton heksejeger og anti- Planlagt foreldre korsfarer
  • Ann Coulter , som bader i kanadiernes blod for å holde bitchiness og Marfan syndrom i sjakk
  • Lou Dobbs
  • Steve Doocy (uttalt / 'duːʃi /)
  • Susan Screed , token feminist og Demokrat som i et annet liv var den første presidentkampanjeløperen (for Michael Dukakis i 1988 ) og en pioner innen talsmenn for endringer i voldtekt og lover om seksuell trakassering
  • Nigel Farage , tidligere leder for UK Independence Party
  • Steve Forbes , alias 'Mr. Flat skatt '
  • Newt Gingrich , seriell ekteskapsbryter og tidligere Husets høyttaler
  • Sebastian gorka , tidligere Trump rådgiver, alt-righter og bonafide fascist
  • Greg Gutfeld, en slags forstyrret, misantropisk Pee-wee Herman
  • Sean Hannity , av den eponymous Infowars wannabe showHannity
  • Bill Hemmer
  • Brit Hume , en gang hyllet for sin Irak-krigen dekning, nå en annen pensjonert hack dukker opp på Fox hver søndag
  • Laura Ingraham
  • Gene Koprowski, denialist for global oppvarming
  • Dennis Kucinich , tokenstrøm venstreorienterte ... som har gått pro-Trump og pro- Assad i de senere år
  • Tomi lahren , alles favoritt skrikende konservative tusenårsriket
  • John Bradshaw Layfield, finansanalytiker og tidligere pro bryter (må få den hardtslående journalistikken!)
  • Mark Levin, wingnut vert for Life, Liberty og Levin hver søndag
  • Martha MacCallum, programleder for The Record, og en bot klone av Megyn Kelly
  • Michelle Malkin , anker baby
  • Judith Miller, tidligere New York Times reporter kjent for sin dekning av Iraks Weapons of Mass Destruction (WMD) -program både før og etter invasjonen i 2003, som senere ble oppdaget å ha vært basert på unøyaktig informasjon fra etterretningssamfunnet.
  • Steve Milloy , av deres ' vitenskap ' vise fram
  • Far 'vet det beste' Jonathan Morris, medlem av den hemmelighetsfulle Legion of Christ
  • Andrew Napolitano , tidligere dommer og libertarian sveiv
  • Oliver North , sporadiske opptredener (når ikke forråde tjeneste, nasjon og president )
  • Candace Owens , frittalende kritiker av Svarte Liv betyr noe
  • Caribou Barbie
  • Dana Perino , Dubya tidligere visesekretær for pressen, og en av fem som er vert De fem
  • Jeanine Pirro , vert avRettferdighet med dommer Jeanineog en bonafide vingemutter hvis det noen gang var en
  • Geraldo Rivera
  • Karl Rove , deres 'politiske analytiker'
  • Jon Scott
  • Stuart Varney, økonomisk konsulent
  • Chris Wallace, programleder for Fox News søndag. En av Fox News 'mer moderate journalister. Moderert den 3. presidentdebatten for 2016-valget.
  • Jesse Watters, Bill O'Reillys togbeskytter.
  • Allen West , tidligere kongressmedlem og amerikansk hæroffiser og bosatt Teselskap nøttekasse
  • Juan Williams, sparket fra NPR etter rasistisk 'muslimsk drakt', raskt ansatt av Fox
  • Støpen avFox og venner(Steve Doocy og Brian Kilmeade)

Tidligere personligheter

  • Glenn Beck , avGlenn Beck Show, hyppig bidragsyter, kjører nå TheBlaze
  • Bob Beckel, symbolsk liberal stråmann , tidligere Walter Mondale-kampanjeløper, rasist, kvinnehat og selvbeskreven islamofob, endelig startet opp etter å ha gått litt overbord med rasismen
  • Eric Bolling, sparket påstander om seksuell trakassering
  • John Bolton, en av Dubya s chickenhawks , han var Donald Trumps nyeste nasjonale sikkerhetsrådgiver, men gikk av i 2019.
  • Herman Cain , tidligere republikansk presidentkandidat for 2012 og en annen vingemutter, døde av Covid-19 i 2020.
  • Gretchen Carlson , sparket av Roger vinger etter at hun nektet hans seksuelle fremskritt og klaget over alvorlig og gjennomgripende seksuell trakassering, ble Ailes senere tvunget til å trekke seg etter at Carlson avslørte ham.
  • Ben Carson , pensjonert nevrokirurg som også er en kreasjonist vingemutter . Nå Trump-administrasjonens sekretær for bolig og byutvikling
  • Alisyn Camerota, overlatt til CNN .
  • James Carville, tidligere demokratisk strateg, Bill Clinton lojalist og 'Det er økonomien, dum' fyr; har siden forlatt Fox og gått til MSNBC
  • Liz cheney , datter av Dick Cheney
  • Alan Colmes , døde av lymfom i 2017.
  • Steven Crowder , høyresidens favoritt standupkomiker, sparket i 2013 etter at han kom med negative uttalelser om Sean Hannity
  • Monica Crowley , tidligere utenriksanalytiker som senere overlot til MSNBC , dukker fremdeles opp noen ganger
  • S. E. Cupp , overlatt til CNN.
  • Matt Drudge , av Drudge-rapport
  • Kimberly Guilfoyle, tvunget ut påstander om seksuell trakassering.
  • Ed Henry, sparket på grunn av påstander om seksuell forseelse.
  • E. D. Hill, showet hennes ble avlyst i juni 2008 etter å ha spurt om en knyttnevehopp mellom daværende presidentkandidat Barack Obama, og hans kone Michelle, etter den endelige presidentdemokratiske primærprøven i 2008 var en 'terrorist knyttneve'. Hun fikk sparken i november 2008.
  • Catherine Herridge, overlatt til CBS.
  • Mike Huckabee
  • John Kasich , var vert for sitt eget show etter at han forlot Representantenes hus, forlot for å stille til guvernør i Ohio
  • Megyn Kelly , hvitvasket vellykket nettverksbildet. Selv beskrevet som en 'blanding' av Walter Cronkite, Barbara Walters, Oprah Winfrey [!!], Grace Kelly og Larry the Cable Guy. Overgitt til NBC i januar 2017. Fikk sparken fra NBC i oktober 2018 for bemerkninger i luften hun kom med i talkshowet sitt rundt hensiktsmessigheten av blackface som en del av Halloween-kostymer.
  • Charles Krauthammer , tidligere psykiater, døde av tynntarmskreft i 2018.
  • William Kristol , profesjonell chickenhawk som nå er en bidragsyter til CNN
  • G. Gordon Liddy , en av Tricky Dick s rotfuckers
  • Meghan McCain , datter av John McCain , nå påUtsikten
  • Dick Morris , Fox News 'ekspert' på alle ting relatert til Regning og spesielt Hillary Clinton , ble sparket 2013 i sin egen innrømmelse for å ha tatt feil med sine politiske spådommer
  • Heather Nauert, trakk seg i april 2017 for å bli med i Trump-administrasjonen.
  • Bill O'Reilly , vert av O'Reilly-faktoren , sparket på grunn av hans ulike seksuelle trakasseringsskandaler; til slutt måtte utbetalingene bli for store ($ 50 millioner)
  • Ralph Peters, militæranalytiker som dro i 2018 etter å ha kalt det en 'propagandamaskin' for Donald Trump (som det er.)
  • Kirsten Powers, har siden blitt med CNN på grunn av Ailes-seksuelle trakasseringsskandalen.
  • James Rosen, avfyrt påstander om seksuell trakassering.
  • Rick Santorum , fungert som politisk analytiker, er han nå (overraskende) på CNN
  • Shepard Smith, var den 'retteste' aviser i hele nettverket, noe som ikke sier mye, men han har hatt noen poeng av solid gull. Overgitt til CNBC.
  • John Stossel , gikk til Årsaken TV
  • Greta van Susteren, overlatt til MSNBC, forlot deretter etter mindre enn seks måneder
  • Andrea Tantaros, sparket for brudd på en stor del av kontrakten og senere anklaget for seksuell trakassering. Ironisk nok ble søksmålet til slutt avvist.

Programmering

Fox News vanlige programmering inkluderer alt som inneholder ordene: Paris Hilton , Anna Nicole Smith, kjendis, eller annet slikt meningsløst drivel. Noen ganger lar de faktiske nyheter komme forbi, men de blir alltid raskt fjernet. De er også ditt nasjonale hovedkvarter for uinteressante sørlige California biljakter.


For det meste liker Fox å tilby ropende kamper om hva som helst at plager dem . Si hva du vil om Rupert Murdoch, han kjenner en god forretningsmodell når han ser det; i stedet for å trene journalister og faktisk sende dem til nyhetsverdige steder, ansetter han demagoger for å skrike hysterisk i timevis. Å fylle sanntid med ekte historier koster mye mer penger enn å ha galne galning, og dessuten er raserianfall ofte sykelig fascinerende. I løpet av de midlertidige korte periodene med avslapning for å få pusten, nevner de noen ganger noen virkelige 'nyheter', men skifter raskt temaet.

Fox News var den første som informerte oss om det Barack Obama er en Muslimsk sovende, trent i en radikal islamsk madrasa, en medsammensvorne av terrorist Bill Ayers , som hilser kona med en 'terrorist knyttneve'. Fox venter fortsatt på en Pulitzer for disse bemerkelsesverdige avsløringene.

Fox News, som dekker internasjonale saker, finner en måte å påpeke hvilken effekt det har på USA. Slik som: 'Mange mord og folkemord pågår i det lille afrikanske landet, men heldigvis har USA ingen planer om å gjøre det sende soldater dit i det hele tatt , 'eller:' Det asiatiske aksjemarkedet krasjet i dag i en total kollaps av økonomien deres; som et resultat vil det amerikanske aksjemarkedet trolig lide litt til asiaterne får grepet. '

Fox oppfant teknikken til viser en ting på skjermen mens du kommenterer det motsatte , som Sean Hannity gjentatte ganger hevder Rudy Giuliani vant de 2008 republikanske debattene, mens direkte meningsmålinger viste Ron Paul vinner. I november 2009 undret Sean Hannity seg over oppmøtet til et konservativt politisk møte mens han viste opptak av en annen. Fox og Hannity rapporterte lange køer for Sarah Palins bokunderskrivelser, mens den faktiske videoen kom fra en McCain kampanjerally et år tidligere.

Når en stor nyhetshistorie bryter sammen og nyheten er skadelig for konservative eller republikanere eller på annen måte ikke kan unngås, tar Fox News en eller flere av disse strategiene:

  1. Minn seerne på at presidenten Bill Clinton hadde fellatio i Det hvite hus og 'skadet' presidentskapet
  2. Ta med en slags påminnelse om og understreke at nasjonen er det tryggere fra terrorisme på grunn av hva republikanerne gjør
  3. By på ' bevis President Barack Obama er en radikal muslim / Nazist / kommunistisk / sosialist / antiamerikansk / n-n-svart / terrorist / født i Kenya eller et annet sted utenlandsk
  4. Bytt emne ved å presentere sladder fra kjendiser eller dekke 'breaking news' (Fox News Alert), for eksempel et oljeraffineri i Arkansas , langt borte fra de skadelige nyhetene på Capitol Hill
  5. Klandre liberale, venstreorienterte , sosialister, kommunister, sentrister , progressive , falske republikanere , Demokrater , Clintons, Frankrike , O.J. Simpson, og / eller faktiske nyhetsmedier
  6. Å ta opp Steele-dossieret eller noe om FISA-rapporter, bare når de mister deg, for å gi inntrykk av at de snakker fra bevisbaserte fakta
  7. Når alt det ovennevnte mislykkes, er det bare å fortsette og endre partitilhørigheten (fra R til D ) av personen som er i trøbbel (se nedenfor)

Piskende vingemutter pseudovitenskap

En forbløffende 120% undersøkte matematikk ifølge Fox news.
'Oljeflekker hjelper til med å holde sel ungdommelig, smidig'
-Simpsons, 'MR. Spitz går til Washington '

Naturligvis elsker Fox absolutt produsenter over utvikling og global oppvarming . De har til og med gått så langt som å hauk Ken Ham s Creation Museum . Global oppvarming benektelse er også en favoritt. Under brudd på Klimategn ' historie , 'VP Bill Sammon sendte et notat som oppmuntret ankere til å løpe med historien og skrev:' Det er ikke vårt sted som journalister å hevde slike forestillinger som fakta, spesielt ikke når denne debatten intensiveres . ' Steve Milloy er selvfølgelig en konstant kilde til fornektelse , generell antimiljøisme og store mengder hippie -stempel.

I april 2018, Fox fremmet de kontrasterende meningene av konspirasjonsteoretiker / Bibelsk numerolog David Meade og ung jordkreasjonist Jonathan Sarfati, men bare kort nevnt NASA med hensyn til Planet X / Nibiru .

Avslag på annonser

Fox er kjent for av og til å nekte annonser ikke sammenfallende med Murdochs syn på hva som er bra for Amerika. I mai 2010 nektet Fox for eksempel å sende en annonse fra VoteVets , veteraner fra Irak og Afghanistan , spør etter ren energi utvikling for å redusere vår avhengighet av Midtøsten olje .

Musikale mellomspill

I 2006 utstedte Trent Reznor Fox News for å bruke tre sanger fra Nine Inch Nails '.Den skjørei luften uten tillatelse. Sangene 'La Mer', 'The Great Below' og 'The Mark Has Been Made' dukket opp i en episode avKrigshistorier med Oliver North.

Deretter la Reznor inn på bloggen sin: 'Takk for Fox News heads-up. En våpenhvile er utstedt. Fuck Fox Jævla nyheter. '

I 2011 utstedte Adam Levine fra bandet Maroon 5 en lignende våpenhvileordre for å spille 'Moves like Jagger'. Han uttalte videre Twitter Kjære Fox News, ikke spill vår musikk på den onde jævla kanalen din igjen. Takk skal du ha.' Fox News-anker Andy Levy svarte i en tweet: 'Kjære @ AdamLevine, ikke lag skitten jævla musikk igjen. Takk skal du ha.' Så hvorfor spilte de det i utgangspunktet?

Språk

Fox News er kjent for kontinuerlig pervers det engelske språket for å fremme en høyreorientert agenda. Dermed, selvmordsbombere bli, i Fox Newspeak , drapsbomber på samme tid oppfordret Bush-administrasjonen nyhetsbyråer til å bruke dette begrepet. Liker ikke politisk korrekthet ? Knulle deg libtards , la oss lage våre egne !

Tilgjengelighet

Fra januar 2020 er den tilgjengelig for 90 millioner husholdninger i USA og andre seere internasjonalt. Mange av de mer opprørende eller potensielt kontroversielle klippene, spesielt de av deres meningseksperter, er allment tilgjengelige på Youtube .

Mot slutten av 2014 kom satellitt-tv-selskapet Dish i en slags krangel med Foxs morselskap, med Fox som hevdet at Dish måtte betale dem mer penger for å fortsette å sende kanalen sin på grunn av de økende kostnadene ved å vedlikeholde den. Dish rapporterte at Fox forsøkte å doble kontraktssatsen på kanalen, som Dish var villig til å oppfylle, men Fox forsøkte å tredoble prisen på en ikke-relatert kanal som hadde en kontrakt som ikke var satt til å utløpe på en stund. Som et resultat ble Fox News svart på alle Dish Network-enheter i flere uker, noe som forårsaket en ganske stygg dukkert i Foxs rangeringer, før de to kunne nå en ny avtale.

Fox var tilgjengelig i Storbritannia , via Murdochs satellitt-TV-tjeneste, frem til 2017, da den ble trukket tilbake. Det hadde svært lite publikum (2000 seere om dagen), og var målet for en rekke Ofcom-kjennelser, selv om tilbaketrekningen kan ha vært relatert til et Murdoch-overtakelsesforsøk, selv om Sky sier at det var på grunn av publikum, som for dem skyldes at Fox ble laget for et amerikansk seertall.

Popularitet

En ting Fox har vært ganske effektiv til å gjøre er å sikre et dedikert og lojal publikum av betydelig størrelse, nesten alle konservative republikanere. Mange seere fra Fox News anser det som bokstavelig talt den eneste pålitelige kilden til informasjon i USA, med Fox News bokstavelig talt det * eneste * medieutvalget av 30 amerikanske mediekilder som et flertall av republikanerne stolte på i en Pew-undersøkelse 24. januar, 2020. Det ville være latterlig hvis det ikke var så forferdelig for amerikansk politikk.

Avstemninger

Popularitet

En undersøkelse fra januar 2010 utført av Offentlig avstemning avslører Fox News som det mest pålitelige navnet i fjernsynet, stemte topper av tre fjerdedeler av republikanerne og betydelig færre demokrater.

For en generasjon siden ville du ha forventet at amerikanere ville stole på de mest nøytrale og upartiske transportørene av nyheter. Men medielandskapet har virkelig endret seg, og nå vender de seg mer mot utsalgsstedene som forteller dem hva de vil høre.
—Dean Debnam, president for avstemning for offentlig politikk

På en eller annen måte, til tross for deres høyere enn alle-andre rangeringer, blir alle andre merket som ' vanlige medier '.

Pålitelighet

Popularitet oversettes ikke til integritet eller kunnskap . En studie fra University of Maryland i desember 2010 viste at Fox News-seere ikke bare er mestuinformert, men mestfeilinformert.

Per 26. august 2015 var 58% av Foxs uttalelser per PolitiFact rangert for det meste falsk eller verre, med 29% av alle utsagn som vurderer falsk rett ut.

En studie fra Fairleigh Dickinson University fra november 2011 fant lignende resultater, som folk som ikke så noen nyhetervar bedre informert enn de som så på Fox News. Fox-seere var mye mer sannsynlige 'til å tro falsk informasjon om politikk.' Studien avslørte også at Fox News-fans hadde dårlig forståelse av situasjoner i Midtøsten .

Politisk engasjement

George W. Bush Kommunikasjonsdirektør i Det hvite hus Nicole Wallace kreditert Hannity og Rushbo med utforming av republikansk strategi.

Republikanske guvernør donasjoner

I august 2010 fortsatte Fox News Corp sin 'rettferdige og balanserte' doktrine og donerte $ 1 million til Republikansk Guvernørforeningen. Bloomberg News rapporterer Fox News Corp er den største bedriftsgiveren til RGA.

Teselskap

Gjennom hele kongresssesongen 2009-2010 støttet Fox News Corp seg sterkt og til tider tok han æren for Teselskap bevegelse, utstillingsvindu Sarah Palin og ofte støtte frynsekandidater som Christine O'Donnell og Sharron Angle , så vel som galne figurer som Michelle Bachmann . De har også vært beryktet for rasistiske og sexistiske utspekulasjoner kastet mot politikere som president Barack Obama, husmedlem Nancy Pelosi og kongressmedlem Maxine Waters.

Fox News tok ut helsides annonser i Washington Post , den New York Post , ogWall Street Journal. Ved å promotere teselskapet tok Fox ofte den falske tilnærmingen at vanlige nyheter ignorerte denne viktige nyhetshistorien, og laget fremtredende overskrifter som leste: 'Hvordan savnet ABC, CBS, NBC, MSNBC og CNN denne historien?' Dette blatante forsøket på å smøre media fornærmet mye hardtarbeidende ogektejournalister.

Gabrielle Giffords skyter

Fox trakk seg tilbake fra selvkritikk 8. januar 2011 skyting av Gabrielle Giffords , hvor seks andre ble drept, inkludert en føderal dommer og en 9 år gammel jente. Ved å forkaste ansvaret for retorikk, Sean Hannity underforståtte liberale hadde feil, for det gjorde han selvfølgelig. 12. januar kl. Sarah Palin utstedte en 'blodskade' -videoerklæring, og nektet for at Giffords-in-the-crosshairs-angrepene kunne være feil mens hun antydet at hun (Palin) var det virkelige offeret.

I mellomtiden avlyste Fox et planlagt utseende av Joan Rivers som delvis beskyldte Arizona-skuddene mot Palin og refererte til Sarah som 'dum og en trussel.' Fox nektet naturligvis kansellering, og insisterte på at det ikke var sensur, men en 'feil', som umiddelbart ble tilbakevist av Joans datter Melissa Rivers og en produsent og representant for Rivers.

Kritikk

Fox News har vært gjenstand for en rekke kritikker.

Konspirasjonsteorier

Fox News har vært kjent for å støtte mange konspirasjonsteorier om emner som Benghazi , den Skattemyndighetene Jonathan Gruber, Obamacare , dyp tilstand , og mange andre, til det punktet idioter siterer dem.

Fox har blitt saksøkt for å ha spredt ærekrenkende informasjon fra konspirasjonsteorier, men har også gjerne (med rette) hevdet at Youtube sprer også konspirasjonsteorier .

Skjult mening

I stedet for innkjøp bruker Fox News setninger som 'noen sier ...' eller 'noen spurte ...' for å skjule redaksjonell manipulasjon og meningsrolle. 'Noen' har kalt det (blunk) tomme kalorier fra journalistikk.

Deres tilbøyelighet til å være et komedieshow blir forsterket av deres latterlige meningsdebatter, der de alle sitter rundt et bord og spruter ut søppelpropaganda som konservative har betalt dem for å si. De har også motsagt sine egne journalister når de finner nyheten ikke til deres smak. Deretter prøver de å tenke på en måte å skjule denne debatten til en legitim debatt ved å invitere en gjest, som deretter debunker dem før de kutter ham / henne av. Dette er en vanlig forekomst i Fox News-nettverket - konservativ propaganda, ignorerer historier som sår det republikanske partiet, og hvis de på en eller annen måte kan presse det inn - bash president Obama og synge sanger av Trump. Man kan kalle Fox News et komedieshow, men et med dårlig, utilsiktet humor.

Grafikk

Ser ut som noen lesteHvordan lyve med statistikk.... I henhold til denne grafen er 6.000.000 / 7.066.000 = 84.9% 33%

Fox News utnytter publikums matematiske analfabetisme ved å bruke grafer som er forvrengt utover det som inkompetanse kan forklare. I mange tilfeller stemmer ikke tallene deres sammen, og i andre blir tall grafisk fremstilt feil - som folk sjeldenundersøkeegenskapene til grafen, for eksempel skalering, tall på X- og Y-aksen, og proporsjoner av delene av grafen.

Fox Nation

I april 2009, Mediesaker begynte å dokumentere Fox Nations falske og åpenbart partiske historier. Etter ett år inneholdt klesvasklisten over de mest ekstreme eksemplene omtrent 425 oppføringer.

Transfobi og homofobi

Jeg gjør ikke det Bradley Manning vil at jeg skal gjøre.
—Fox News-vert Gregg Jarrett forsvarer sin beslutning om å fortsette å henvise til US Army Pvt. Chelsea E. Manning, tidligere kjent som Bradley Manning, som en mann, [to]

Fox News har lenge blitt kritisert for transfobisk og homofob partiskhet.

Utfokset

Dokumentaren Utfokset undersøker forstyrrelsene og det interne presset på Fox News og deres nettverk.

Bill O Reilly Bias og hykleri eksponert
Boulder High School Incident
Bill inviterte to videregående barn til å diskutere en hendelse som skjedde på skolen som Fox News prøvde å bruke til deres fordel. I løpet av debatten skjønte imidlertid Bill at Jesse Lange, en av de to studentene, fullstendig dekonstruerte Fox News 'falske rapportering. I et desperat forsøk på å prøve å se troverdig ut, tok O'Reilly et sitat ut av sammenhengen, og prøvde å avbryte Jesse da han innså at han ble utklasset på direktesendt TV. Jesse Lange påpekte deretter O'Reillys hykleri ved å ta et sitat fra boken sin, og var villig til å lese hele avsnittet, men Bill stoppet raskt debatten og sa sitatet var utenfor sammenheng, selv når Lange sa at han ville lese hele avsnittet.

Bill gikk da så lavt at han kalte Lange et nålhode, da han innså at den svært lite troverdigheten han hadde, ble knust helt av en intelligent videregående student.

Videre vingemuttervelferd

I tillegg til sin stall med nyhetsbarn, holder Fox et stort antall andre vingnøtter på sin rolle. De to mest alvorlige eksemplene er den tidligere GOP-dømte den bruker, Oliver North , en arkitekt av Iran-Contra affære, og G. Gordon Liddy , en av Watergate rørleggere. (Satser på når Tom DeLay blir ansatt?) Så er det 'analytikere' som Frank Luntz og Karl Rove . Ikke glem også bedriftens shills av Steve Milloy-typen.

Wikipedia

Wikipedia dedikerer en hel artikkel til Fox News forvrengninger og tvilsomme handlinger. Den er 88 kilobyte, omtrent 10 000 ord lang, mens hovedartikkelen bare er rundt 64 kb og 8000 ord lang. Deres 'Fox News' artikkel er så kontroversiell at de måtte semi-beskytte det. Stadige endringer i denne artikkelen ble funnet å ha blitt gjort fra en IP-adresse som ligger på et Fox News-kontor.

Mediesaker

Media Matters rapporterer om tilfeller der Fox News endret bilder av mennesker, steder og ting for å påvirke seerne. De har til og med underkategorier for individuelle programmer og personligheter.

Festbryteren

En av de mer interessante Fox-teknikkene innebærer den ganske konsistente 'partibryteren' fra republikaneren (R) til demokraten (D) når et fremtredende GOP-medlem blir fanget i en offentlig skandale. Følgende er en liste over forskjellige eksempler på slike (se her for skjermbilder av hver):

  • Mark Foley - Et republikansk medlem av representanthuset fra Florida, Foley ble påstått å ha sendt seksuelt upassende meldinger via e-post og tekstmeldinger til tenåringssider. ironisk , introduserte han også 'Child Modeling Exploitation Prevention Act of 2002'. I flere intervjuer merket Fox News ham som en (D), eller demokrat, på undertekstene deres.
  • John McCain - Sett av mange som en mer moderat republikaner under og etter de republikanske primærvalgene i 2004, merket Fox News ham også som en (D).
  • Whitehouse / Chafee - Under det sentrale valget i Senatet i 2006 i Rhode Island, var den til slutt seierende demokraten Sheldon Whitehouse avstemning 10+ prosentpoeng over den sittende Lincoln Chafee. Fox News rapporterte at Whitehouse (R) ledet Chafee (D) med 11 poeng (se lenken ovenfor for skjermopptak).
  • Ted Stevens - Før senatvalget i 2008, denne senatoren fra Alaska sto anklaget for å ikke ha opplyst mottatte fordeler. Fox News stemplet ham som en (D).
  • Mark Sanford - Den republikanske guvernøren i South Carolina i 2009 ble dramatisk funnet å ha en affære med en argentinsk kvinne etter en uke der han ikke var kjent. Under pressekonferansen der han innrømmet sin affære, identifiserte Fox News ham som en (D).
  • Missouri-guvernør Eric Grietens ble tiltalt for inntrenging av privatliv tidlig i 2018. Mens han var demokrat til 2015 byttet han parti og løp for guvernør som republikan, men FOX bestemte seg for å late som de siste årene aldri skjedde, og identifiserte ham som en (D).

Foxual revisjonisme

Fox har notorisk redigert folkemengder ved iscenesatte arrangementer for å blåse opp utseendet til et stort antall som deltok på Glenn Beck, Sarah Palin og Tea Party 'events'. Skribent James Hibberd viser en 'morsom gotcha' hvordan Fox fotoshops (eller videoshops) opptak for å overdrive mengdenes antall størrelser for deres reality-programMesterkokk.

Chris Wallace intervjuet Jon Stewart på showet hansFox News søndag, hvor Stewart ga en ganske anstendig spanking til Fox News og Wallace. Imidlertid, da den ble sendt, hadde Fox slettet 10 minutter av 24-minutters intervjuet, inkludert alle de pinlige bitene.

For ikke å bli avskrekket av revisjonismen, brukte følgende tirsdag Stewart det dominerende temaet 'Fox News lyver ikke' i det redigerte intervjuet, og listet opp dusinvis av Fox-løgner. Wallaces svar på redigering og løgner påpekt av Stewart var å be om unnskyldning for å ha sagt at Fox News ga den andre siden av historien i stedet for hele historien ... eller som Stewart omskrev 'Det er din' som setter rekorden rett '? 'Jeg fortalte sannheten ved et uhell, og nå skulle jeg ønske jeg kunne ta den tilbake'? '

Påstått rasisme

I 2008 klaget en tidligere ansatt ved navn Harmeen Jones over daglig rasisme mot ham og andre, som han fikk sparken til. Disse kommentarene gjaldt afroamerikanere, arabere, muslimer, latinamerikanere, kvinner og jøder. Denne ansatte fortsatte å saksøke Fox News. Harmeen hevder også at han ofte ble fortalt at du ser ut som en gangster eller at du er klar til å skyte noen, og at han ble rådet av andre minoriteter å holde hodet nede.

Kritikk av Foxs bruk av ISIS rå propaganda videoopptak

I februar 2015 innebygde Fox News en Den islamske staten propagandavideo i sin helhet fanget Jordansk pilot Muadh al-Kasasbeh blir brent i hjel, inkludert den (ikke-oversatte) ISIS propagandafortellingen. Jack Nance, en ekspert på islamsk ekstremisme inkludert ISIS, uttalte,

[Fox News] jobber bokstavelig talt - bokstavelig talt - for al-Qaida og ISIS mediearm. De kan like godt begynne å sende dem royalty-sjekker.

Sitater om Fox News

Du vet hva en falske nyheter vis påFox Newsburde gi deg? Ekte nyheter!
—Lewis Black (snakker om1/2 times nyhetstime)
Fox har en tendens til å lene seg mer til høyre enn en mann som nettopp har blåst av høyre ben.
- Charlie Brooker ,Newswipe
Forstå, dette er et supplement til det republikanske partiet.
- da kongressmedlem (nå senator) Bernie Sanders , VT (I), Utfokset
Republikanerne skulle betale Fox News.
- Jon Stewart , etter at Fox NewsCorp donerte $ 1 million til det republikanske partiet
De kan knulle selv. (Også rapportert som 'De kan gå på rev selv.')
—Joan Rivers, etter at Fox avlyste utseendet sitt, løy deretter om det, etter kritikk av Sarah Palin
De får noen som forteller den andre siden av historien.
—Chris Wallace som svar på Jon Stewart som spurte om Fox News er like ideologisk nøytral som de fleste vanlige medier
Det for Fox er at ethvert redaksjonelt syn som ikke favoriserer konservatisme er elitistisk, men å favorisere konservatisme er berettiget fordi det må beskyttes mot liberale skjevheter. Og hvis du setter spørsmålstegn ved denne logikken, beviser den bare hvor riktig de er.
—Jon Stewarts skildring av Fox News og begrunnelsen for skjevhet
Nok en gang setter vi [Fox] noe i luften som er en flat løgn og forvrengning.
—Bob Beckel om forvrengning av Obamas kommentarer om infrastruktur (1.-12. August)
For å være ærlig, ofte er dette showet kritisk til Fox. Men bare fordi de er forferdelige.
—Jon Stewart, som beskriver forholdet mellom Fox News og The Daily Show

En streng med løgner som er for store til å svelge

I etterkant av januar 2015 Charlie hebdo angrep i Paris av Muslimsk ekstremister, anti-islam feber var på et helt høyt nivå. Naturligvis førte dette til mange spekulasjoner fra mange nyhetskanaler om hvordan islam skulle bli påvirket av allmennhetens nye holdning til den. Over på Bullshit Mountain bestemte de seg imidlertid for å kutte spekulasjonskakene og dykke ned i sine egne esler først for å mate hysteriet.

På en fredag, som alle andre typiske fredager i Fox, var Fox Report-programleder Julie Banderas vert for en selvbeskreven 'Islamic Terrorist Expert' med navnet Steve Emerson. Under intervjuet henviste Emerson til det faktum at Birmingham i England var en by med en befolkning bestående av 70% muslimer (på en eller annen måte overlappende med de 46,1% av befolkningen som er oppført som Kristen i 2011 og siste folketelling) og at det var flere steder i Sverige , London, Tyskland , Paris, etc. som hadde sharia lov satt opp som regionens lov, og at de nesten var 'et land i et land'. Imidlertid var den virkelig store løgnen som fikk alles oppmerksomhet Emersons påstand om antatte 'no-go soner' i Paris, et krav som Fox gjentok i andre rapporter.

Neste lørdag beklaget nettverket ikke en gang, men fire ganger for de faktiske feilene. I løpet av få minutter, memes fløy og FOXs vanlige motstandere rullet ut 'Jeg sa deg det. Borgermesteren i Paris, Anne Hidalgo, kunngjorde planer om å saksøke Fox News for bagvaskelse og ærekrenkelser som nettverket førte til, og fikk godkjenning fra bystyret.

Selv om vi ser bort fra Steve Emersons kommentarer, var dagene etter Hebdo-angrepene en spesielt dårlig uke for rasistisk fryktinngyting fra Fox-eksperter. Bob Beckel beklaget økningen i interracial dating blant unge mennesker og foreslo at dette bidro til å gjøre dem mer mottakelige for radikal islam, Shannon Bream lurte på høyt hvordan vi kan fortelle om maskerte kriminelle er 'typiske slemme gutter' hvis vi ikke kan se hudfargen deres, og Jeanine Pirro lanserte et hatefullt anfall for masseutryddelse av islamske ekstremister ved å bevæpne andre muslimer og deretter 'bare se den andre veien'.

Ikke engang to uker senere, presset Bill O'Reilly den Sgt. Bowe Bergdahl hadde ikke blitt siktet for desertering (uten tvil å lidenskapelig seerne hans mot vår ' Høvding muslim '). Imidlertid var denne spesielle løgnen bekreftet siden den morgenen, og nok en gang ble de fanget i handlingen. Selv om det er sant at det først vil bli avholdt en høring for å avgjøre om de skal gå til rettssak, er dette langt fra ikke å tiltale mannen.

Ting roet seg ned på nettverket i noen måneder etter Bergdahl-påstanden. Selv om Bill O'Reilly under Brian Williams-skandalen avverget uttalelser fra sine tidligere arbeidsgivere og kolleger om at han ikke hadde dekket krigene med pennen i det tykke. Mens Bill hadde bedt om at Brian Williams skulle bli trukket ut av luften, hadde ikke Fox og Bill en eneste bekymring for de mange overdrivelsene i Bills erfaringer, og avskjediget dem som en del av en venstresidekampanje, mens de innrømmet at i det minste noen av motstanderne påstandene syntes å være korrekte.

Imidlertid kom opptøyene i Baltimore i 2015. Nyhetsmedier generelt var ganske inkompetente når det gjaldt å informere publikum om Baltimore-opptøyene, og Fox var ikke noe unntak. Alle nyhetsmedieorganisasjonene fokuserte på selve opprøret, de færreste fokuserte på fredelige protester, men da de gjorde det, var det fullt av tabber. Geraldo Rivera forsøkte feilaktig å snakke med en av de nevnte fredelige demonstrantene som han trodde var Russel Simmons, og hevdet da at han så ut som Russel Simmons da mannen benektet at han var Mr. Simmons (selv om det er verdt å påpeke at CNN tok det et skritt videre og faktisk spekulerte Mr. Simmons i maskering som den aktuelle mannen da han ikke var det). Men Fox tok dekning av opptøyene et skritt videre enn noen andre.

4. mai 2015 forsøkte Fox å få frykt for opprøret startet igjen med Mike Tobin, som hevdet å være på scenen i Baltimore med Fox-mannskapet, og at en politimann i Baltimore hadde skutt en ung svart mann. Greta Van Susteren rørte deretter potten ved å kunngjøre alt dette på Twitter uten å følge opp ordentlig. Hun fulgte opp med et par tweets til, til politimyndigheten i Baltimore tvitret om at ingen hadde blitt skutt, og tilbakeviste Tobins påstand. Van Susteren forsøkte å redde ansiktet ved å si at alle skulle slå på Fox for å se på mens de prøvde å ordne opp.

Til slutt klarte en frilansreporter å få Tobin til å innrømme at han faktisk ikke hadde vært vitne til forbrytelsen han tilsynelatende hadde vært vitne til, og at han hadde vært i sin varebil hele tiden, det stikk motsatte av det han hadde sagt 20 minutter før. Etter noen timer måtte Shepard Smith gå inn, bringe den tilbake til settet og be om unnskyldning for at han hadde slått på igjen.

Likevel hindret det ikke folk i å fortsatt sirkulere informasjonen etter tilbaketrekningen, men politimyndigheten i Baltimore står fast ved at det ikke skjedde. Hele sagaen kan sees på Snopes Today.